Vælg en side

Det kan være hårdt at træne, hvis du ikke får de positive resultater, som du havde regnet med. Det sker for mange, da de ikke har fokus de rigtige steder. For træning handler om meget mere end bare at træne.

Vi vil hellere kalde god motion for at bevæge sig, og det kan ske på mange måder. Samtidig er det vigtigt, at du spiser sundt, og det handler generelt om at have den rette indstilling til livet i stedet for. Derfor er det en god idé, at du tænker din fritid ind i dit liv som aktiv, for på den måde opnår du langt bedre resultater.

 

Husk at restituere

De sidste par år er der heldigvis kommet et større fokus på at slappe af efter træning. I mange år troede mange, at de bare skulle træne igennem hver eneste dag. Men alt forskning viser, at du skal give din krop tid til at komme sig ovenpå træning.

Ved styrketræning siger man, at du skal træne 3-4 gange om ugen. Dvs. det er 3-4 dage, hvor du ikke træner. På disse dage kan du så lave cardio, eller du kan gå en tur. Det er helt i orden at være aktiv, men du må ikke stresse din krop.

Derfor er det også godt, hvis du har en hobby, hvor du automatisk lader din krop slappe af. Her kan det anbefales, at du skaffer en miniprojektor, så du på den måde kan slappe helt af derhjemme. Du kan lave din egen mini-hjemmebiograf. Det er blevet populært de sidste par år, fordi det giver ens krop og sjæl mulighed for at slappe af. Du bør altid have fokus på at restituere, når du har dyrket hård motion. Her skal der gå nogle dage, før du går i gang igen.

 

Gå flere skridt om dagen

Ifølge nyeste forskning skal vi gå 15.000 skridt om dagen, hvor den gamle anbefaling var, at vi gik bare 10.000 skridt om dagen. Begge tager lang tid, så det er værd at finde ud af, hvordan du kan gå mere i en travl hverdag. Det er de færreste af os, som har tid til at gå rundt hele dagen.

Har du en græsplæne, er det oplagt at slå den selv, da du dermed får gået en masse skrift. Se den store bedste græstrimmer test for at vælge den helt rigtige til dine behov. Det er let at gå mere, når der er en grund til det. Det er sjældent, at vi bare går rundt uden grund, for det føles helt forkert at gøre.

Det kan anbefales, at du også går rundt sammen med nogen, som du godt kan lide. I stedet for at I snakker på en café så tag kaffen som to go. På den måde kan I begge få bevæget jer, mens I stadigvæk nyder hinandens selskab. Det er også hyggeligt at gå, fordi det er lettere at formulere sætninger, hvis man bevæger sig samtidig. Det er derfor også en god idé at gøre i et parforhold.